matophia

Alla inlägg under september 2014

Av Maria Eriksson - 28 september 2014 09:56

Jag vaknade storgråtande och alldeles kallsvettig.
Jag drömmer inte ofta och det är väl tur det...
Det är alltid den där känslan som är kvardröjande som är så fruktansvärt obehaglig. Speciellt den där första stunden innan man riktigt fattar om det är dröm eller verklighet? Lugnet infinner sig när man ser att det var en dröm. Men sen minns man drömmen och obehaget och sorgen väcks upp för det känns som om det betyder något viktigt och sällan är det positivt.
Min dröm.
Jag är i ett hus. Vi är ett sällskap på tre personer som är redo med packning att ge oss iväg därifrån. Det är jag och Du. Den tredje ser jag inte vem det är...
Jag måste gå ut och hämta min cykel för vi ska kunna ta packningen. Jag hittar den inte och rusar runt och letar jag rusar uppjagad förbi och meddelar de andra två men vänder mig mot dig och får ingen respons...
Jag letar och letar och är helt förtvivlad över att cykeln är stulen? Eller vet jag bara inte var den är?
Jag tänker gå in och säga att vi går ge oss iväg ändå.
Men de är borta.
Det är en känsla av att det var aldrig meningen att vi skulle ge oss av tillsammans.
Ensam. Totalt övergiven...
Vaknar.
Storgråter...

Av Maria Eriksson - 9 september 2014 00:57

En annan dag helt enkelt.
En annan.

Av Maria Eriksson - 8 september 2014 15:41

Ett citat som jag läste nån stans nån dag...

Och det stämmer för tillfället.

Och det är väl bra ändå antar jag... Tillfälle att hitta rätt fokus igen. Det som är viktigast.

Jag måste leva som jag lär.

Jag måste leva efter min egen önskan.

Jag måste brinna annars kommer jag försvinna.

Som aska...

Nytt bränsle... nytt syre.

Vad som krävs.


Jag vet vem som är viktigast.

Jag vet vad som är värdefullast.

Det skapar oro. Det skapar tristess...

Måste springa. Måste bort...

Men fastnar. På samma ställe...

De där hjulspåren.

Så svåra att ta sig ur...


Jag saknar inte betydelse.

Men jag är inte speciellt viktig...

Bra att komma ihåg; Minnas nivån att utgå ifrån...


Fokus.

Hitta fokus...

Av Maria Eriksson - 8 september 2014 08:29

Jag ser dig stå där

Jag ser din ryggtavla och ditt tyngda nedböjda huvud...

Jag känner din sorg och märker din isande kyla...

Sträcker fram min hand.

Vill röra

Vill tina upp det frusna med värme.

Men för det krävs det där steget framåt.

Ett steg som leder ner i ett bottenlöst hål av ekande mörker...

Så jag når inte.

Jag står kvar...

Och du vet ju ändå inte.

För du är ju vänd åt ett annat håll.

Alltid.



Presentation


Matälskande individ irrandes i den verkliga overkligheten önskandes det vore den overkliga verkligheten. Helt enkelt förvirrande...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards