matophia

Direktlänk till inlägg 30 september 2015

Dörrar ska öppnas igen.

Av Maria Eriksson - 30 september 2015 02:34

...och så kommer natten.
Och med den sorgsenheten.

Du vet när du var här? Du vet den där gången du egentligen inte ville? Den där gången du tackade ja för att du kände det som nån sorts skyldighet för att visa din tacksamhet? Jag kände av det förstår du... men det blev som jag ville ändå. Okej... jag kände av oviljan. Men led du väldigt? Jag tyckte ju om att du kunde vila. Det är ju så jag ville ha det. Men du ville ju inte ens på det vänskapliga planet ha det så. Fast jag kände av det valde jag att ignorera det. Så dumt av oss.
Att gå emot oss själva.
Så oerhört dumt.
Jag saknar ju det virtuella. Det var ju det som var det väsentliga. Och nu har jag inte ens det längre.
Blä...

Men snart är jag redo att öppna dörren igen. Jag vill ha tillbaka det.
Inget annat.
Men parasiten har små ägg kvar. De får inte utvecklas. De måste förtvina först...
De är inte så många kvar nu. Men de är ena sega rackare...
Jag hoppas de försvinner snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 24 mars 2018 10:35

Hur blir man det?

Av Maria Eriksson - 22 november 2017 21:06

Jag känner mig fel och meningslös och kommer nog alltid att göra det. ...

Av Maria Eriksson - 21 januari 2017 22:28

Jag tynar bort. Jag är värdelös... Meningslös. Ingen riktning Inget mål Ingen ork Ingen kraft Jag hankar mig fram Jag ljuger mig levande Jag är där jag förtjänar att vara Du duger inte för mig Jag duger inte för dig Det är lugnast såhär ...

Av Maria Eriksson - 5 januari 2017 02:02

Mjuk musik med stämning i skenet från stearinljus. Varsin bok i varsitt soffhörn. Stillhet. Ro... ...

Av Maria Eriksson - 4 januari 2017 02:45

Sekund läggs till sekund som blir minut som rusar till timme som eskalerar till dag... till dygn. Vecka passerar så ny månad blir till nytt år. Tiden. Spelar oss ett spratt. Och jag väntar. Fortfarande... ...

Presentation


Matälskande individ irrandes i den verkliga overkligheten önskandes det vore den overkliga verkligheten. Helt enkelt förvirrande...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards