matophia

Direktlänk till inlägg 8 januari 2016

Du måste ange en rubrik...

Av Maria Eriksson - 8 januari 2016 02:48

Jag såg dig och blev betagen. Jag tvingade fram något som var sprunget ur en så innerlig längtan till samhörighet. Så jag förblindade mig själv. Jag vill tala men har inte förmågan att lyssna. Därav intenheten.
Men längtan, den innerliga längtan består.

Jag såg dig. Du såg mig. Vi var nära. Sen drabbades du av... ånger? Förakt? Äckel?
Därav intenheten. Nu dansar du med någon annan. Jag lyckades att inte drabbas av dig. Men längtan efter mer består. Varför fattar alla bättre än vad jag gör?

Jag tänker för mycket elaka tankar. Det är nog därför.

Jag är inte värdig. Jag är inte mottaglig.

Amen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 24 mars 2018 10:35

Hur blir man det?

Av Maria Eriksson - 22 november 2017 21:06

Jag känner mig fel och meningslös och kommer nog alltid att göra det. ...

Av Maria Eriksson - 21 januari 2017 22:28

Jag tynar bort. Jag är värdelös... Meningslös. Ingen riktning Inget mål Ingen ork Ingen kraft Jag hankar mig fram Jag ljuger mig levande Jag är där jag förtjänar att vara Du duger inte för mig Jag duger inte för dig Det är lugnast såhär ...

Av Maria Eriksson - 5 januari 2017 02:02

Mjuk musik med stämning i skenet från stearinljus. Varsin bok i varsitt soffhörn. Stillhet. Ro... ...

Av Maria Eriksson - 4 januari 2017 02:45

Sekund läggs till sekund som blir minut som rusar till timme som eskalerar till dag... till dygn. Vecka passerar så ny månad blir till nytt år. Tiden. Spelar oss ett spratt. Och jag väntar. Fortfarande... ...

Presentation


Matälskande individ irrandes i den verkliga overkligheten önskandes det vore den overkliga verkligheten. Helt enkelt förvirrande...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards