matophia

Alla inlägg under juli 2014

Av Maria Eriksson - 31 juli 2014 23:32

"Jag famnar en skepnad och älskar en dröm..."


Och inte tror jag på köttets lust men att

själens obotliga ensamhet är det enda som är sant...

Det gör jag...

Av Maria Eriksson - 16 juli 2014 23:32

Det är så jobbigt att bli berörd. Att bli nuddad vid.

Jag känner det positiva det gör...

Men när det uttalas av annan min innersta önskan det som jag tänker...

Här skulle det bort...

Tänk om det bara var att sära bort det...

Klämmandet och kännandet...


Jag har ångestlump i magen hela besöket och det är obehagligt obehagloigt obehagligt...



Rör mig inte!


Det gör ONT....


:-(


Detta kroppsförakt? Detta äckel? Kommer jag nånsin bli fri?


Men FAN ta dig om du så yppar en stavelse att du håller med...

Då må DU brinna i helvetet...


Detta är MITT förakt.

Det gäller bara mig...

INGEN annan.



Av Maria Eriksson - 14 juli 2014 14:40

Kanske det inte är så konstigt att jag fick emotionell kortslutning igår där i Kungsan...

Jag hamnar mitt emellan person A och B. Person A har jag haft en mikroflört med som är iskall. Person B vågade jag blotta mig för rent fysiskt efter en överförfriskad afton och som även den nu är kallare än ett djupfryst nordpolen. Person C och D äntrar scenen. De är upphov till en närapå total utplåning av person E som relationen till är varm och innerlig till på det vänskapliga planet, och aldrig skola det tillståndet förändras fast hoppet är en tärnade parasit men förnuftet närvarande...

Och artiga fraser utbyttes. På alla fronter. Men den underligaste...:

"Hej, det var länge sen!"

(Jotack... det var ett par nattsvarta månader sen som jag fördrivit tiden med att baxa upp och stötta och desperat försökt hitta ljusglimtar åt nån som är fast i den mörkaste av grottor...Hur har du det själv?")

"Jamen hej! Visst var det! "


Eller nåt...

Som sagt...

Jag.

Fattar.

Verkligen.

Ingenting om nånting...


Hej eremitism!

Hej öde ö...


Jag kommer....

Av Maria Eriksson - 13 juli 2014 21:46

Jag tänker på mänskliga möten. Flyktiga stunder av kontaktsökande... Relationsskapande alienationer?

Jag är där och jag registrerar och känner av i varje fiber i min kropp. Radarn är på. Det registreras och lagras. Kryper sig på från alla håll så pulsen rusar. Av vad?
Förvirring! Detta ständiga oförstående och denna djupa förbrylling...
Varför!?
Hur vet man vad som är äkta? Hur vet man vad som är artighet?
Jag. Ett UFO....
En Alien i nån sorts människoform.
Jag.
Fattar.
Verkligen.
Ingenting av någonting...
Helt förlorad i universum...
Helt.

Presentation


Matälskande individ irrandes i den verkliga overkligheten önskandes det vore den overkliga verkligheten. Helt enkelt förvirrande...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards