matophia

Alla inlägg under september 2015

Av Maria Eriksson - 14 september 2015 22:32

Det är så mycket tankar som far. Ilar fram och tillbaka hit och dit.
Vem är jag? Vem vill jag vara? Varför stämmer inte självbilden med den av andra upplevda bilden av mig?
Är jag en lögnare? Hycklerska?
Vill göra rätt. Vill vara riktig.
Eller är det viktig?
Överviktig. Skitviktig?
Spela roll och höra till.
Sammanhang. Sammanhang är viktigt.
Och mening.
Usch. Varför är det så jobbigt att leva livet levandes?
Svårt är det. Mycket svårt...

Av Maria Eriksson - 13 september 2015 23:31

Befogat ofog samnanfogar....

Av Maria Eriksson - 11 september 2015 10:33

Att bli sedd och väcka nyfikenhet.

Att inte skena iväg.


Där hamnade jag nu.

Av Maria Eriksson - 10 september 2015 02:55

Det är ensamt.
Det är kallt.
Hjärnspöken!
Jag välkomnar er...
Ni håller mig levande.
Och varm.

Av Maria Eriksson - 8 september 2015 04:55

Det är såhär det kommer vara nu.

Tystnad.

Det är såhär det måste vara nu.

Tyst.

Så att jag kan höra.

Det som verkligen är.


Tystnad.

Av Maria Eriksson - 7 september 2015 03:05

Så lockande det var.
Så lätt det var att stå där naken.
Blottad.
Din kropp är som ett böljande landskap.
Sa du.
Du smekte mig.
Det var varmt och berusande.
Du är gudomlig!
Ja. Smek mig.
Håll om mig.
Nu ligger vi här en stund.
Jag finns här nära.
Dig.
Jaha. Du måste gå?
Du måste hem.
Till det normala.
Till det som tål att visas.
Från gudinna till en hög av oformligt härsket fett.
På en sekund.

Av Maria Eriksson - 5 september 2015 09:06

"Jag är lycklig nu! :-D"
Ångestklumpen låter inte vänta på sig.
Tomteblosset.
Jag fick ett tomtebloss i födelsedagspresent för två år sedan.
"Tänd det när du behöver ett ljus i mörkret..."
Det var dags nu.
Jag tände det.
Det flammade till.
Och slocknade.
På mindre än en sekund...
Man MÅSTE se humorn i det hela...
Man måste.

#befriande

:-)

Av Maria Eriksson - 4 september 2015 23:01

Det är DET DÄR
som förgiftar
DET DÄR

Presentation


Matälskande individ irrandes i den verkliga overkligheten önskandes det vore den overkliga verkligheten. Helt enkelt förvirrande...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards